Sök  

Edionet Customer

Att för er som företag införa EDI i affärskommunikationen mor era leverantörer ska gå enkelt och smidigt. När kommunikationen väl är etablerad ska den rulla på utan att ni behöver engagera er i det tekniska, precis som ett vanligt telefonsamtal. Precis som våra Edionet-tjänster.

Edionet-tjänsterna kan enkelt skötas via ett webbgränssnitt eller integreras mot ert affärssystem. Vi på Viaduct tar hand om alla de tekniska delarna kring er EDI. Ni fokuserar på er verksamhet.

Edionet™ Customer är en internetbaserad plattform som ger kunder möjlighet att hantera elektronisk kommunikation med sina leverantörer. Information kan skickas och tas emot och analys av leveranssäkerhet, bevakning av kapacitet samt utbyte av information kan ske med samtliga eller utvalda leverantörer.

I kombination med Edionet™ Implementation och Edionet™ Supplier är Edionet™ Customer en helhetslösning för ett företag som vill effektivisera sin elektroniska affärskommunikation.


Affärsdokument som Edionet™ Customer hanterar idag:

  • Leveransplaner
  • Order
  • Ordererkännande
  • Avrop
  • Aviseringar
  • Fakturor


Fördelar med Edionet™ Customer:

  • Kunden behöver inte investera i egen EDI-kompetens. Teknisk EDI-hantering ingår i tjänsten.
  • Övervakning av informationssändningen ingår i tjänsten.
  • Kunden kan med detta verktyg nå alla sina leverantörer oberoende av vilka tekniska möjligheter leverantörerna har i nuläget.