Sök  
Kommunicera med kunderna!

EDI för leverantör

Vi löser den elektroniska affärskommunikationen mellan er och era kunder.
Fler och fler kundföretag, myndigheter och kommuner kräver att deras leverantörer kommunicerar elektroniskt. För kunden är detta numera ett måste för att hantera sin order- och fakturaadministration på ett rationellt sätt. Och att er kund får bättre ordning, rutiner och kontroll tjänar ju både ni och kunden på i längden.

Tekniker, standarder och begrepp inom elektronisk kommunikation är det gott om. Det kan kännas nästan oöverstigligt för en 'oinvigd' att sätta sig in i alla dessa termer. Vi på Viaduct har insett detta. Vi erbjuder därför företag helhetsansvar för detta. Ni behöver inte längre fundera över dessa saker. I stället fokuserar ni på er verksamhet och fortsätter att använda ord som order, beställning, leveransplan, leveransbesked, föravisering och faktura.

Detta får ni till fasta och låga priser. Med Viaduct och Edionet™ Supplier kommer ni snabbt igång med elektronisk kommunikation med er kund, oavsett vem kunden är och vilka krav han ställer. Det enda som krävs är en bra dator, internetuppkoppling och en skrivare!

Så här enkelt är det

1. Du kontaktar Viaduct och berättar att du är intresserad av en EDI-uppsättning. Vi ställer några frågor och lämnar en enkel offert baserad på den prismodell som finns i våra ramavtal.

2. Du beslutar dig för att starta ett EDI-projekt med Viaduct

3. Viaduct utför EDI-uppsättningsprojektet med följande aktiviteter:
  • Sätter upp ditt bolag i vår EDI-lösning Edionet™
  • Kontaktar alla aktuella kundparter och genomför tekniska uppsättningar av kommunikation och aktuella meddelandeflöden
  • Kontaktar affärssystemsansvarig och gör tillsammans en teknisk uppsättning för koppling mellan Edionet och affärssystem (om detta är önskat i startläget)
  • Testar mot kunder och mot affärssystem, vid behov tillsammans med dig

4. När grundläggande tester är klara kontaktar Viaduct dig, och du får en inloggning till EDI-systemet. Vi håller en utbildning med dig i Edionet™-systemet (vanligen via telefon och webb)

5. När alla parter är redo sätts systemet i drift.

6. Viaduct övervakar sedan löpande att allt fungerar och finns tillgängliga för support och frågor både via telefon och mail.

Vi hjälper dig att lyckas!

Kontakta oss idag så återkommer vi så snabbt vi kan!
E-postadress:
Namn:
Telefon:
Yrke (lämnas blankt):
Meddelande:
Ange säkerhetskoden som visas till höger