Sök  
Onsdag, 12 November 2014

Minska administrationen med formulär på din webbsida

Drunknar du i mail från kunder som rör allt mellan himmel och jord? Får du bristfällig information och behöver maila flera gånger fram och tillbaka innan du kan ge ett svar på en fråga? Kommer alla mail till en och samma info-adress fastän det är olika personer som ska svara på mailen? Använd specialanpassade formulär!
Minska administrationen med kontaktformulär

I ett formulär på din webbsida bestämmer du i förväg vad användaren ska fylla i för information, och du får sedan resultatet uppställt i den form du vill ha det. Om du vill kan du också bestämma vilka fält som är obligatoriska att fylla i innan man kan posta formuläret. Inga mer ofullständiga uppgifter som du behöver följa upp!

Ett formulär är väldigt smidigt för offertförfrågningar. Kunden vet då exakt vad den ska fylla i och behöver inte känna sig osäker, och ni får all information ni behöver på en gång och kan lämna ett korrekt pris, utan att behöva ställa följdfrågor.

Får du många olika typer av mail som rör olika saker kan det vara bra att ha fler olika formulär, som går till olika mailadresser, så att rätt information hamnar hos rätt person på en gång.

Om du arbetar med en förening kan det till exempel finnas olika formulär för att bli medlem, för att skänka pengar, och för att ändra sina adressuppgifter.

Förutom formulär finns det en mängd smarta saker du kan göra på din webbplats för att minska administrationen. Fler smarta tips hittar du i detta blogginlägg: Var lat – låt webbplatsen göra jobbet åt dig
Skrivet av Frida kl. 10:22

Dela inlägget med andra: