Sök  
Kommunicera enkelt med era kunder!

EDI för leverantörer

Vi löser den elektroniska affärskommunikationen mellan er och era kunder.
Fler och fler kundföretag, myndigheter och kommuner kräver att deras leverantörer kommunicerar elektroniskt. För kunden är detta numera ett måste för att hantera sin order- och fakturaadministration på ett rationellt sätt. Och att er kund får bättre ordning, rutiner och kontroll tjänar ju både ni och kunden på i längden.

Tekniker, standarder och begrepp inom elektronisk kommunikation är det gott om. Det kan kännas nästan oöverstigligt för en 'oinvigd' att sätta sig in i alla dessa termer. Vi på Viaduct har insett detta. Vi erbjuder därför företag helhetsansvar för detta. Ni behöver inte längre fundera över dessa saker. I stället fokuserar ni på er verksamhet och fortsätter att använda ord som order, beställning, leveransplan, leveransbesked, föravisering och faktura.

Detta får ni till fasta och låga priser. Med Viaduct och Edionet™ Supplier kommer ni snabbt igång med elektronisk kommunikation med er kund, oavsett vem kunden är och vilka krav han ställer. Det enda som krävs är en bra dator, internetuppkoppling och en skrivare!

Några av fördelarna med EDI i "molnet"

Vi får ofta frågan: ”Hur snabbt kan vi komma i gång med EDI? Vi är i slutförhandlingarna med en ny kund och deras önskan är att kommunikation för order, ordersvar, faktura etc. ska ske med EDI.”

Vårt svar brukar vara: ”När måste det vara klart?"

Att snabbt komma igång med EDI är en av fördelarna med att ha EDI i molnet. Parten som önskar EDI-kommunikation är förberedd, de har rutiner och vet sina standarder för kommunikationssätt som vi då snabbt kan sätta upp i vår lösning Edionet™ och ni kan börja ta emot beställningar, sända ordersvar, aviseringar och avsluta med att sända faktura. Vi anpassar lösningen och flöden efter era önskemål och behov.
I ett senare skede kan beslut tas om Edionet™ ska integreras med ert affärssystem. Några frågor att utvärdera innan man beslutar om integration är:

  • Hur stor kommer kunden bli på sikt och hur många order kommuniceras per månad?
  • Finns det fler kunder som ni kan/ska kommunicera med via EDI i vårt kundregister?
  • Är det möjligt med integration mot affärssystem, krävs det moduler, uppgraderingar och tillägg?
  • Vad krävs det i konsult-tid?
  • När blir integration nödvändig och när blir det lönsamt?

Kontakta oss på sales@viaduct.se så berättar vi hur ni enklast kommer igång – vi hjälper er genom hela processen!


Vi hjälper dig att lyckas!

Kontakta oss idag så återkommer vi så snabbt vi kan!
E-postadress:
Namn:
Telefon:
Yrke (lämnas blankt):
Meddelande:

Jag godkänner att mina personuppgifter lagras under en begränsad tid enligt GDPR.


Ange säkerhetskoden som visas till höger